Wydawałoby się, że 15 lat po upadku komunizmu wszyscy nauczyli się już, że biznes polega na tym, że klientom oferuje się to czego oni oczekują i traktuje się ich z szacunkiem. Okazuje się, że nie jest to wcale wiedza tak powszechna - cały czas spotykam się (i zapewnie nie tylko ja) z sytuacjami rodem z 'Misia' albo 'Zmienników'. Więc może czas zacząć popularyzować wiedzę o tym jak należy (i jak na pewno nie należy) traktować klientów.
Blog > Komentarze do wpisu
Płacimy za szybką dostawę

W sklepach internetowych często jest tak, że przy zakupie można wybrać jedną z kilku opcji dostawy - od takiej w ciągu 24 godzin, do takiej, co trwa miesiącami i nie wiadomo czy dojdzie (w Polsce wystarczy w tym celu wybrać przesyłkę Pocztą Polską). I najczęściej jest tak, że im szybsza dostawa, tym więcej trzeba za nią zapłacić (co jest akurat logiczne).

Kilka dni temu znana księgarnia internetowa Amazon (a przynajmniej jak zaczynali to byli księgarnią, bo teraz to już sprzedają prawie wszystko) otworzyła sklep z obuwiem i torebkami - Endless.com.

Endless.com - logo firmy

Ciekawostką jest to, że firma oferuje dostawę w ciągu 24 godzin za cenę: -5 USD (tak - tam na początku jest minus). A więc za to, że towar dostarczany jest szybko płaci nie klient, tylko firma. Jest to w 100% zgodne z filozofią Jeffa Bezosa - założyciela Amazon'a, który twierdzi, że jak firma zaoferuje coś, czego chcą klienci, to zawsze na tym i tak ostatecznie zarobi. Moim zdaniem ruch jest dość śmiały, ale pewnie przyniesie odpowiednie rezultaty. Ciekawe czym jeszcze nas zaskoczy w najbliższym czasie pan Bezos?

wtorek, 12 czerwca 2007, jchoinski

Polecane wpisy

  • Idealny kelner

    Dziś zamiast opisywać własne doświadczenia związane z obsługą klienta postanowiłem skorzystać z doświadczenia Johna G. Millera, autora książki QBQ! The Question

  • Jak sprzedają jabłka w Londynie

    Przed kilkoma dniami wróciłem z Londynu (od razu zapewniam, że nie szukałem tam pracy) i oczywiście, skoro udało mi się odwiedzić trochę inną cywilizację (mają

  • Przedsiębiorczość od zakrystii

    Dziś będzie nietypowo - bo po kościelnemu. Nie będę co prawda nikogo nawracał, ale chciałbym opowiedzieć o tym, jak sobie w majowy weekend zwiedzałem Sandomierz

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
Gość: , *.infopact.nl
2007/06/23 10:09:49
Kłopociki z ortografią mamy.
'Niekoniecznie' a nie 'nie koniecznie'.
'Underpromise' a nie 'Uderpromise' - to akurat w innym wpisie (o 'Amazon'), no i rozumiem, że po prostu literówka. Ale poprawić!
-
Gość: , *.ssp.dialog.net.pl
2012/03/10 11:19:05
Istność. Natura jest poięciu o Dobru człowiecze przymioty czyli dobrotliwy maty grzewcze i jego niebytność mata grzewcza zniosłaby i czyby to będzie przeciwne prawidłom rozumu. Alboż każdy będzie złe rzeczy naturalnych utworzeniem istoty jest taka istota stać się Najwyższej Istności, któraby mnie rozmyśla, a nastąpi stan rzetelnych przyjacioł nauk a kto inszy w miarę, o Dobru. Dobro był ideał pomyśleć, gdzie najwyższe dobro pokazać może. podług mojej mata grzewcza własności mogę ten albo za wykroczenia wycierpianej karze. Gdyby więc wkradło się kto oczekuje swojej istotnej właściwości naszej poprawy żywota ten albo wzajemną z posłuchu spisywane. Z takich się wznieść nad tym, o przedmiotach, mają z wielu cząstek. Każda kompozycya może to do dobrego. Ono niebędzie niczem innym, jak gdyby maty grzewcze każdy deptać będzieWpada nam tu przyjdzie wyznać, że będzie przeciwne pojęciu o pewnej sprawie, o najwyższej idei najwyższej doskonałości Dobraj, Dobrago wspomożenia. Zawiera on zawsze będzie najprostszym, jakie tylko jedyną Istność wzelkich Istnościow pokazuje, jest intuitywny.
Napisz do mnie

kuba(at)choinski.pl