Wydawałoby się, że 15 lat po upadku komunizmu wszyscy nauczyli się już, że biznes polega na tym, że klientom oferuje się to czego oni oczekują i traktuje się ich z szacunkiem. Okazuje się, że nie jest to wcale wiedza tak powszechna - cały czas spotykam się (i zapewnie nie tylko ja) z sytuacjami rodem z 'Misia' albo 'Zmienników'. Więc może czas zacząć popularyzować wiedzę o tym jak należy (i jak na pewno nie należy) traktować klientów.
Blog > Komentarze do wpisu
Zaktualizuj oprogramowanie swojego telefonu

Takiej właśnie treści maila dostałem kilka dni temu od Clubu Nokia. Właściwie od początku mojej przygody z 'komórkami' byłem związany z tą firmą, a że jakiś czas temu okazało się, że z kartą Nokia Club mogę otrzymać zniżki w kilku sklepach (i kinach), to się zapisałem.

No i jak się zapisałem, to dostaję różne maile w stylu 'Kup sobie nowy dzwonek z przebojem Britney Spears' i inne podobne. Ale kilka dni temu okazało się, że mogę sobie zrobić upgrade oprogramowania - ponieważ telefon jest dość stary i często się wiesza, to się trochę napaliłem.

Kliknąłem w odpowiedni link i pierwsza niespodzianka - na stronie muszę wybrać jeszcze raz mój model telefonu. Dziwne, bo w korespondencji od Nokia Club'u zawsze na górze znajduje się informacja o tym, jaki aparat posiadam (jest nawet jego fotka). Więc wydawałoby się, że można by było zrobić tego linka tak, aby trafiał już pod upgrade oprogramowania do mojego modelu telefonu.

Ale po chwili wszystko się wyjaśniło. Otóż do mojego modelu upgrade'u nie ma ma. Jest to kilkudziesięciu innych modeli i gdybym chciał sobie zupgrade'ować oprogramowanie to mogę iść do sklepu, kupić nową Nokię i jeszcze raz wejść na stronę z aktualizacją oprogramowania. A moja Nokia 9500 będzie się wieszać dalej i maila z Nokia Clubu wysłał do mnie zapewne jakiś zwolniony przez Nokię pracownik, żeby zrobić na złość klientom firmy. Albo jakiś bezmyślny pracownik, który osiągnął podobny cel. Teraz przynajmniej wiem, że użytkownicy innych modeli mogą sobie zrobić upgrade jak im się telefon często wiesza - ja nie mam takiej możliwości.

Aha - na szczęście mam też drugi aparat - trochę nowszy i się nie wiesza. No i oczywiście do niego mogę zrobić aktualizację oprogramowania - ale to pewnie dlatego, że go jeszcze nie zarejestrowałem w Clubie Nokia. Więc póki co nie podaje jaki to model, bo ktoś z Nokii trafi na bloga, przeczyta i mi zablokuje możliwość upgrade'u.

PS. Wiem, że dawno mnie tu nie było, ale postaram się już być. Na razie pewnie nie obiecuję, że częściej niż raz w tygodniu - mam nadzieję, że mi to wybaczycie.

niedziela, 29 kwietnia 2007, jchoinski

Polecane wpisy

  • Jak zdejmowałem SIMlocka

    W ciągu ostatnich kilku lat chyba wszyscy przywykliśmy do telefonów komórkowych - w końcu według najnowszych statystyk aktywnych 'komórek' jest już w naszym kra

  • Instrukcja

    Kilka dni temu padły mi słuchawki - jedna (a dokładniej lewa) przestała odtwarzać jakiekolwiek dźwięki. Próba znalezienia serwisu, który by je naprawił nie powi

  • Opakowanie też się liczy

    Nie wiem, jak wy, ale ja czasem jak coś kupię, to potem mam problem z opakowaniem, w którym to dostałem. Doskonałym i w pełni powtarzalnym przykładem firmy, kt

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
Gość: ronja, 82.139.157.*
2007/05/02 13:01:42
No taka cisza zapadła po tej prośbie o wybaczenie. Ja wybaczam, ale tylko w swoim imieniu...
-
jchoinski
2007/05/03 14:34:51
Jak sądzę cisza wynika z miernoty mojego postu (tylko 2 gwiazdki) - mam nadzieję, że jeśli kolejny będzie lepszy to i jakieś komentarze się pojawią. A póki co dziękuję za wybaczenie ;-)
-
hjuston
2007/05/05 15:04:16
ja tez i czekam na powrot
-
jchoinski
2007/05/06 18:21:39
Hjuston - kolejny post będzie za chwilkę, więc powrót jest bliski ;-)
Napisz do mnie

kuba(at)choinski.pl